СЕРЕДОВИЩЕ MATLAB ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ ПЕРЕХІДНИМ ПРОЦЕСАМ В ЕЛЕКТРИЧНИХ СИСТЕМАХ
pdf

Ключові слова

середовище Matlab
пакет SimPowerSystems
пакет Simulink
засіб навчання
професійна підготовка
електрична система
перехідний процес
ІКТ в освіті

Як цитувати

Lazarev , N., & Rudevich , N. (2023). СЕРЕДОВИЩЕ MATLAB ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ ПЕРЕХІДНИМ ПРОЦЕСАМ В ЕЛЕКТРИЧНИХ СИСТЕМАХ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (74). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-109-119

Анотація

У статті розглянуто можливості та особливості застосування пакету розширення
SimPowerSystems програми Matlab як засобу навчання майбутніх інженерів перехідним процесам в
електричних системах. Установлено, що пакет SimPowerSystems дозволяє створювати віртуальні
моделі електричних систем для дослідження перехідних процесів при симетричних та несиметричних
коротких замиканнях. Крім того, його можна використовувати для визначення залежностей між
симетричними складовими напруг та струмів при подовжній й поперечній несиметрії. Разом із тим
він дозволяє досліджувати розподіл симетричних складових струмів та напруг при несиметричних
коротких замиканнях. А також його можливо використовувати для аналізу статичної й динамічної
стійкості та заходів щодо її збереження. Розроблено узагальнену методику використання пакетів
розширення Simulink та SimPowerSystems середовища Matlab як засобу навчання при дослідженні
перехідних процесів в електричній системі, що передбачає виконання певної послідовності дій. Поперше, це створення файлу моделі та розміщення й з’єднання блоків у вікні моделі. По-друге, зміна
параметрів блоків моделі та налаштування параметрів моделювання. По-третє, виконання
моделювання, спостереження й реєстрація процесів у моделі, а також збереження моделі. Доведено,
що використання середовища Matlab як засобу навчання сприятиме формуванню в студентів не
тільки професійних знань, умінь та навичок, а й мотиваційно-цільових, когнітивних, емоційновольових та комунікативних професійно важливих якостей. Зроблено висновок про доцільність
використання середовища Matlab як засобу навчання для дисциплін «Теорія автоматичного
керування», «Електричні машини», «Основні фізичні процеси в електроенергетичних системах»,
«Електромагнітні перехідні процеси», «Електромеханічні перехідні процеси», «Електричні системи
та мережі», «Електрична частина станцій та підстанцій» та «Моделювання електроенергетичних і
електромеханічних систем та пристроїв». Рекомендовано застосування середовища Matlab як засобу
навчання в процесі професійної підготовки за спеціалізаціями електричні станції, електричні системи
та мережі, системи управління виробництвом та розподілом електроенергії, технології кібербезпеки в
електроенергетиці, енергетичний менеджмент та енергоефективні технології.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2022-74-109-119
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти