Тайм-менеджмент як педагогічна технологія навчальної діяльності студентів
pdf

Ключові слова

тайм-менеджмент
педагогічна технологія
навчальна діяльність
навчальний простір
методика тайм-менеджменту
якість навчання
заклад вищої освіти

Як цитувати

Tupchenko, . V., & Ovcharenko , O. (2023). Тайм-менеджмент як педагогічна технологія навчальної діяльності студентів. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-138-144

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблеми обґрунтування тайм-менеджменту як педагогічної
технології навчальної діяльності студентів. Загальновідомо, що у сучасному світі вища освіта визначає особистісний розвиток та формує професійні якості особистості, тому дуже важливо
навчити студентів організовувати та планувати свій час. Тайм-менеджмент може допомогти
організувати академічну діяльність та визначити найбільш важливі цілі і завдання. Дослідники
визначають тайм-менеджмент як технологію організації часу та збільшення ефективності його
використання. Це процес контролювання кількості часу, витраченого на певні види діяльності, у
якому цілеспрямовано збільшена ефективність і продуктивність. Пошук відповідей на виклики
сучасного світу визначив проблему дослідження: визначення тайм-менеджменту як педагогічної
технології, яка сприяє розвитку вмінь студентів у навчальній діяльності закладів вищої освіти.
У статті розглянуто теоретичний аспект даної проблеми, виявлено, що у науковій літературі
існує багато визначень поняття «тайм-менеджмент», визначено найбільш поширені методики та
надано їх характеристики. Проаналізовано дефініції даного поняття з точки зору як менеджменту, так
і педагогічної науки. У статті проаналізовано поняття тайм-менеджменту як технології, яка
допомагає виконувати різні види діяльності продуктивно та ефективно з мінімальною кількістю
витраченого часу. Доведено, що мета тайм-менеджменту як педагогічної технології – навчити
студентів методам самоорганізації навчальної діяльності і допомогти у формуванні відповідних
навичок, що в результаті збільшить ефективність навчального процесу та оптимізує його.
У статті доведено, що тайм-менеджмент має всі ознаки педагогічної технології. Аналіз цих
ознак дозволив визначити сутність тайм-менеджменту як педагогічної технології. Авторами
розглянуті питання сутності даного поняття, його специфічні відмінності від поняття «таймменеджмент» в економічній науці, визначено його критерії та функції. Дослідження спирається на
звід правил і процедур, що містять комплекс науково-теоретичних та емпіричних методів, які
співвідносяться з поставленою метою і завданнями та включають інтеграцію вивчення як кількісних,
так і якісних показників.
Результатом даної роботи є висновок про те, що тайм-менеджмент як педагогічна технологія
дозволяє раціоналізувати час життя студентів відносно до особистісних і навчальних цілей і завдань.
Тайм-менеджмент є аксіологічним ресурсом, який підвищує якість навчання та освіти. У статті
пропонується організувати спеціальні види навчальної діяльності, під час яких студенти зможуть
оволодіти основами тайм-менеджменту та у подальшому використовувати набуті навички у
навчальній діяльності закладу вищої освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-138-144
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти