ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЕДУКАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

педагогічна концепція
едукація
діджиталізація
діджиталізація освіти
тьютор
коуч
едвайзер
фасилітатора
курикулум

Як цитувати

Prokopenko, A. . (2023). ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЕДУКАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-126-137

Анотація

У статті автором проаналізовано й уточнено понятійно-термінологічний апарат дослідження
педагогічної концепції едукації майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти. Автором наведено
основні базові поняття дослідження і визначено ключове поняття «педагогічна концепція едукації
майбутніх учителів в умовах діджиталізації освіти». Доведено, що тьюторство можна вважати
важливою і невід’ємною складовою процесу едукації, головним завданням якого є: сприяти зростанню
особистісного та професійного потенціалу суб’єктів відповідного процесу, а тьютор є його ключовою
фігурою. З’ясовано, що під поняттям «коучинг» слід розуміти сучасну технологію координації
професійної діяльності й едукації інших, у процесі якої відбувається підвищення не лише ефективності
професійної діяльності, а й самооцінки особистості загалом. При цьому автором з’ясовано, що основна
функція коуча полягає в установленні взаємозв’язку між «персональним тренером» і учасниками
процесу едукації, направленні їх на знаходження шляхів досягнення бажаної мети і поставлений цілей,
що передбачає при цьому розробку певного алгоритму дій щодо її реалізації. У процесі дослідження
автором визначено роль едвайзера в процесі едукації, що полягає в наданні консультацій чи порад щодо
обрання освітніх компонентів за вибором здобувачів вищої освіти, вибору місця проходження різних
видів практики (виробничої, переддипломної, педагогічної тощо), роботи після закінчення ЗВО тощо.
Також визначено функції фасилітатора. У процесі едукації функції фасилітатора зокрема спрямовані на
заохочення, мотивацію та стимулювання здобувачів освіти (учнів, студентів, науково-педагогічних
працівників тощо) до самостійного проведення бенчмаркінгу та забезпечення ефективної комунікації в
групі чи колективі з метою досягнення інтелектуальної комфортності для кожного з учасників цього
процесу. Також автором коротко схарактеризовано нову освітню програму – курикулум і основні види
освіти: формальні та інформальні. Відповідно до алгоритму вивчення проблеми дослідження, наведено
таблицю дефініцій поняття «діджиталізація» й уточнено поняття «діджиталізації освіти». У контексті
наукової розвідки з’ясовано, що під ключовим поняттям «педагогічна концепція едукації майбутніх
учителів в умовах діджиталізації освіти» необхідно розуміти авангардну ідею педагогічної науки, що
реалізується через пріоритетний напрям осучаснення освітнього процесу, метою якого є всебічний
розквіт особистості майбутніх учителів в умовах масштабного процесу запровадження, інтеграції і
використання цифрових технологій, оцифрованої інформації.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-126-137
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти