Види і форми контролю на заняттях з іноземної мови у технічному ЗВО
pdf

Ключові слова

тестування
методи навчання та контролю
об'єктивний контроль
іноземна мова
технічний ЗВО
діагностика навчання
платформа Moodle

Як цитувати

Bryntseva , O. (2023). Види і форми контролю на заняттях з іноземної мови у технічному ЗВО. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-104-110

Анотація

Стаття присвячена питанням моніторингу результатів навчальної діяльності студентів з метою
визначення ступеня досягнення цілей навчання та рівня іншомовної та мовленнєвої компетенції у
процесі навчання іноземній мові у технічному ЗВО. Наголошується, що розробка системи
об'єктивного контролю є одним із важливих напрямів методики викладання іноземних мов у
технічному вищому навчальному закладі, оскільки дозволяє об'єктивно контролювати знання та
ефективність навчання, а контроль – це невід'ємний елемент будь-якої діяльності, у тому числі й
навчання іноземній мові.
У статті розглядається система моніторингу на заняттях з іноземної мови, яка дозволяє
стимулювати навчальну діяльність, забезпечити систематизацію раніше вивченого матеріалу,
розвивати у студентів самоаналіз та систематичну роботу, запобігти формуванню неправильних
навичок; висвітлюються переваги та недоліки тестування іншомовних знань студентів. Авторка
визначає критерії, яким необхідно слідувати при складанні тестів. Особливу увагу у статті
приділяється електронному тестуванню, що відіграє значну роль у процесі організації контролю на
заняттях з іноземної мови у технічному ЗВО: визначаються його ключові характеристики: валідність, надійність, репрезентативність та дискримінаційна спроможність; критерії конструювання та види й
форми моніторингу на прикладі кафедри Іншомовної підготовки, Європейської інтеграції та
міжнародного співробітництва (УІПА); висвітлюються переваги проведення тестування на платформі
Moodle. Авторка підкреслює, що електронне тестування не повинно повністю замінювати традиційні
форми контролю. Для отримання стабільного результату оцінки знань у процесі навчання іноземної
мови необхідно розумне поєднання традиційного та комп'ютерного контролю. Комп'ютерні тести з
певної теми (вступний, поточний, навчальний), а також підсумковий після закінчення семестру та
навчального року можуть послужити прекрасним доповненням до таких традиційних форм контролю
як усне опитування на практичних заняттях, письмовий контрольний переклад, есе, реферат,
колоквіум, усний іспит.
У статті зроблено висновки, що у процесі організації курсу іноземної мови у вищому
навчальному технічному закладі покращення системи викладання іноземної мови безпосередньо
пов'язане з покращенням системи контролю. ІКТ додатки з метою оцінювання знань та умінь
студентів дозволяють значно підвищити ефективність роботи в рамках цього напряму.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-104-110
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти