Cутність і специфіка іншомовної професійної компетентності викладача технічних дисциплін
pdf

Ключові слова

іншомовна професійна підготовка
викладач технічних дисциплін
інженернопедагогічна діяльність
іншомовна комунікативна компетентність
мотивація
іншомовна професійна компетентність

Як цитувати

Zelenin, H. . (2023). Cутність і специфіка іншомовної професійної компетентності викладача технічних дисциплін. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-96-103

Анотація

У статті визначається суть понять «іншомовна професійна компетентність викладача
технічних дисциплін» як його здатність використовувати іноземну мову під час виконання
викладацької, виховної, науково-дослідницької, техніко-технологічної функцій професійної
діяльності: в отриманні, опрацюванні і створенні матеріалів предметно-інформаційного (науковотехнічного, науково-педагогічного і навчально-методичного) характеру, обміні інформацією з
іншими в інтересах власного розвитку і підвищення результатів професійної діяльності; «іншомовна
професійна підготовка майбутніх викладачів технічних дисциплін» як комплексний систематичний
спеціально організований процес активного використання здобувачами іноземної мови як засобу
опанування і засвоєння значущої для виконання професійних функцій інформації під час реалізації
різних форм підготовки. Автор уточнює структуру і зміст компонентів іншомовної професійної
компетентності викладача технічних дисциплін; уточнення полягає в обмеженні переліку складників
і конкретизації змісту лінгвістичної (мовної і мовленнєвої); професійно-комунікативної
(комунікативно-педагогічної і комунікативно-технічної); прагматичної (науково-педагогічної і науково-технічної) компетентностей відповідно до професійних функцій викладача технічних
дисциплін.
У висновках статті висвітлюється важливе місце мовної компетенції для розвитку професійно
важливих компетенцій здобувача вищої освіти, що визначається як обов’язкова, ключова
компетентність майбутнього спеціаліста та має міждисциплінарний характер і служить основою для
формування професійних (загальнопредметних) компетентностей. Зі зростанням ролі іноземної мови
в мовній компетенції визначається її іншомовний компонент. Іномовна професійна компетентність
передбачає здатність спеціаліста певної галузі використовувати здібності іншої (іноземної) мови під
час виконання професійних функцій: при отриманні та опрацюванні інформації, обміні думками та
інформацією з іншими в інтересах власного розвитку та покращення результатів професійної
діяльності. Ця компетентність набуває власної специфіки щодо ролі та значення у виконанні
професійних функцій представників педагогічних працівників.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-96-103
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти