ЛІДЕРСЬКІКОМПЕТЕНЦІЇ ЯК ЧАСТИНА КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

лідерство
лідер
компетентність
лідерська компетентність
природа лідерства
сприйняття лідерства
лідерські якості
управління
інженер-педагог
педагог професійного навчання

Як цитувати

Bakatanova , V., & Bulynin , V. (2023). ЛІДЕРСЬКІКОМПЕТЕНЦІЇ ЯК ЧАСТИНА КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-84-95

Анотація

У статті розкриваються властивості лідерства та лідерських якостей, розглядаються поняття
лідерства та лідерської компетентності, наводиться розроблений паспорт лідерських
компетентностей педагога професійного навчання та модель формування лідера, користуючись
уявленнями К.К. Платонова про структуру особистості людини та Н.В. Кузьміноїпро педагогічну
систему. Також презентуємо розроблену матрицю особистісних якостей лідера.
У другій половині ХХ століттякерівники підприємств зіштовхнулися з проблемою зниження
значущості у своїх працівників матеріального стимулювання своєї праці. Методики управління
персоналом все більшою мірою стали спиратися на корпоративну культуру та психологічний
клімат колективів, які залежать від наявності в них лідерів. Лідери здатні впливати на людей і
організовувати роботу навколо себе, не вдаючись до адміністративних методів управління. У
зв'язку з цим лідерство має високу актуальність свого вивчення та розвитку для педагогіки,
психології, теорії та практики менеджменту, соціології, політології, історії таповедінкової
економіки.
У наш час системи та методи управляння людськими ресурсами стають все більш актуальними,
особливе місце посідає лідерська компетентність. Саме педагог професійного навчання займається
підготовкою робітничого потенціалу країни, від якого залежить добробут та економічна могутність
нашої нації. Саме тому особливі вимоги ставляться до випускників інженерно-педагогічних
спеціальностей, адже педагог професійного навчання є організатором як виробничого процесу, так і
педагогічного. Ефективно здійснювати цю організаторську функцію та бути прикладом для
наслідування неможливо без уміння бути лідером, який уміє чітко ставити цілі перед собою та тими,
за кого він відповідає.
Перспективи досліджень у цьому напряму полягають у можливості вдосконалити підготовку
майбутніх педагогів професійного навчання через формування і розвиток лідерських якостей.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-84-95
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти