ПЕДАГОГІЧНО-ВИХОВНИЙ АСПЕКТ ІСТОРИЧНОЇ ПРАЦІ М. АРКАСА «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ-РУСІ»
pdf

Ключові слова

національне відродження
патріотизм
духовні цінності
педагогічні ідеї
громадсько-просвітницька діяльність

Як цитувати

Sharata, N. ., & Bakumenko, T. (2023). ПЕДАГОГІЧНО-ВИХОВНИЙ АСПЕКТ ІСТОРИЧНОЇ ПРАЦІ М. АРКАСА «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ-РУСІ». Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-76-83

Анотація

Видатні особистості та їхнє історичне значення часто репрезентують відповідно до основної
діяльності. Разом з тим видатну особистість можна розглядати і з іншого погляду, зокрема діяльність
історика, композитора, засновника «Просвіти» в місті Миколаїв М. Аркаса можна проаналізувати
й із позицій педагогічних пошуків і надбань. І важко не погодитися, що несе вона в собі великий
виховний педагогічний потенціал. Відповідно до цього можна сформулювати мету дослідження,
а саме: розглянути та проаналізувати працю М. Аркаса «Історія України- Русі» в контексті
її виховного ідеалу та педагогічного змісту, акцентувавши увагу на визначенні цінності поглядів
М. Аркаса та його місці і значенні у контексті розвитку культурно-освітнього руху в Україні
II половини XIX – початку XX ст. Методологічна основа дослідження ґрунтується
на загальнонаукових принципах історичного пізнання й історичності, об’єктивності, системності,
комплексності, науковості, багатофакторності. Важливе значення надано використанню
загальнонаукових методів (біографічному аналізу, синтезу, класифікації), міждисциплінарних
(структурно-системному підходу) та власне історичних (ретроспективному, проблемнохронологічному, порівняльно-історичному, описовому). Наукова новизна даного дослідження
полягає в тому, що зроблено спробу розширити педагогічно-виховний аспект історичної праці
М. Аркаса «Історія України-Русі». Визначено цінність використання творчою доробку М. Аркаси
як значного фактору виховання патріотичних почуттів, громадянської позиції, людяності. Саме
дослідник переконаний, що запорукою становлення справжнього патріота є вивчення історичної
спадщини рідного краю, народу, що й слугувало основою для написання книги «Історія УкраїниРусі». М. Аркас поставив на перший план вивчення історій народу – одного з найцінніших духовних
скарбів. Саме в цьому полягає одна з основних засад її виховного потенціалу. Крім того, є всі
підстави вважати «Історію України-Русі» повноцінним підручником. І справа не лише в популярному
викладенні матеріалу та ілюстраціях. Тут є такі важливі принципи навчання, як зацікавленість,
послідовність, науковість змісту.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-76-83
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти