РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДІТЕЙ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
pdf

Ключові слова

потенціал
здібності
творчість
творчий потенціал
майбутній педагог
професійна підготовка
дитина з особливими освітніми потребами

Як цитувати

Kharkіvska A. (2023). РОЗВИТОК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДІТЕЙ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (73). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-68-75

Анотація

У статті висвітлена проблема розвитку творчого потенціалу дітей під час професійної підготовки
майбутніх педагогів. Важливим етапом розвитку творчого потенціалу особистості дитини є якісна
професійна підготовка майбутніх педагогів у закладах вищої освіти, які в майбутньому забезпечать
вчасне виявлення та успішний розвиток творчого потенціалу дітей. Визначено поняття «потенціал» як
сукупність прихованих здібностей, можливостей, які при нагоді можуть бути задіяні для реалізації
конкретної діяльності. З’ясовано, що людський потенціал найчастіше проявляється у творчій діяльності
та передбачає розкриття творчого потенціалу особистості. Автором здійснено аналіз науковопедагогічної літератури щодо визначення таких понять як «творчість», «здібності», «задатки»,
«творчий потенціал». Найбільш ґрунтовні трактування, що відповідають темі та меті дослідження,
висвітлені в статті. Творчість автор визначає як процес, що передбачає реалізацію здібностей, зокрема
творчих, для вирішення завдань та передбачає практичне застосування здобутих знань для створення
нових об’єктів культури. Задатки, як природні ресурси людини, є передумовами формування та
розвитку здібностей, які протягом життя вдосконалюються. Автор визначив, що творчий потенціал – це
сукупність здібностей, умінь та навичок, а також особистісних якостей, що в процесі творчої діяльності
сприяють самоствердженню, самореалізації та саморозвитку особистості. З’ясовано, що творчий
потенціал дітей розвивається насамперед під час здобуття освіти, тому особливої уваги потребує
професійна підготовка майбутніх педагогів. Автором сформовано та висвітлено етапи професійної
підготовки майбутніх педагогів для розвитку творчих здібностей дітей, серед яких виявлення творчих
здібностей, сам процес розвитку творчих здібностей, контроль за індивідуальним розвитком творчого
потенціалу дитини та проходження педагогічної практики. Акцентовано увагу на необхідності
опанування майбутніми педагогами різних способів розвитку творчого потенціалу дітей, зокрема дітей
з особливими освітніми потребами: проблемно-пошукові та дослідницькі завдання, участь у конкурсах
та змаганнях, індивідуальні творчі роботи тощо. Розвиток творчого потенціалу дитини у системі
професійної підготовки майбутніх педагогів – цілеспрямований освітній процес, який спрямований на
опанування професійних та спеціальних знань та навичок, спеціальних методик та технологій, які є
необхідними для майбутньої діяльності щодо виявлення та розвитку творчого потенціалу дітей,
зокрема дітей з особливими освітніми потребами.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2021-73-68-75
pdf
Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Авторське право (c) 2023 Проблеми інженерно-педагогічної освіти