ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПИСЕМНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ ЗВО
pdf

Ключові слова

іноземна мова
писемна компетенція
технічний ЗВО
текст-зразок
читання та письмо

Як цитувати

Fandieieva, A. ., & Chevychelova , Y. . (2021). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПИСЕМНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ ЗВО. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (68), 121–128. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-121-128

Анотація

У статті розглядаються питання підвищення ефективності формування у студентів компетенції
іншомовного писемного мовлення в технічному ЗВО. Беручи до уваги зростання вимог до писемного
мовлення студентів іноземною мовою, значний потенціал творчого писемного мовлення для
підвищення рівня володіння іноземною мовою та відсутність розроблених систем вправ для її навчання,
автори пропонують принцип поетапного формування мовленнєвих навичок і умінь. Неоднаковими
рисами кожного наступного етапу є збільшення обсягу письмового висловлення, розширення тематики
і проблем спілкування, збільшення інформативності текстів і ступеня самостійності студентів у процесі
мовленнєвої діяльності з продукування письмових висловлювань. Значна увага приділяється інтеграції
читання та письма як видів мовленнєвої діяльності, зокрема автори пропонують низку прийомів, які
допоможуть при навчанні творчого писемного мовлення. Детально розглядаються принципи роботи з
текстами-зразками, що наочно ілюструють специфічні особливості ефективного письма, та завдання,
які допоможуть розвинути у студентів уміння письмово формулювати власні думки та аргументувати
свої твердження. Також автори наголошують на ефективності використання стратегії розвитку
критичного мислення для написання оригінальних текстів («РАФТ»). Зазначається, що основною
проблемою, що може виникати на заваді застосування запропонованих прийомів та принципів, є те, що
студенти мають труднощі з розумінням змісту прочитаного тексту, не кажучи вже про його написання.
Цю проблему можна вирішити поетапністю підходу до впровадження цих прийомів та принципів у
навчання. Питання навчання студентів іншомовного письма потребують подальшого розгляду, адже
письмо володіє значним розвиваючим потенціалом, який ще, на жаль, не знайшов належного
використання в практиці навчання іноземних мов, особливо це стосується питань навчання
іншомовного творчого писемного мовлення в технічному ЗВО.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-121-128
pdf