ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СФЕРІ ОХОРОНИ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ВИПУСКНИКІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

педагогічна технологія
педагогічні заклади вищої освіти
компетентність у сфері інтелектуальної власності

Як цитувати

Kulakovskyi, O. . (2021). ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СФЕРІ ОХОРОНИ ТА ЗАХИСТУ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ВИПУСКНИКІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (68), 97–112. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-97-112

Анотація

У статті розглянуто та теоретично обґрунтовано технологію формування компетентності
випускників педагогічних закладів вищої освіти у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної
власності, доведено важливість її впровадження. Проаналізовано етапи педагогічної технології
формування компетентності майбутніх педагогів, а саме: підготовчо-діагностичний; мотиваційноцільовий; когнітивно-орієнтувальний; процесуально-діяльнісний; контрольно-оцінний. Розглянуто
основні складові кожного етапу запропонованої педагогічної технології, встановлено проблеми, які
потребують вирішення у процесі підготовки майбутніх педагогів з питань інтелектуальної власності.
Встановлено, що використання результатів оцінки інформації, отриманої на етапі діагностики є
основою для формування програми навчальної дисципліни, в межах якої буде сформована
компетентність у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності, а також обрання засобів та
методів викладання. Обґрунтоване значення, мета та завдання мотиваційно-цільового етапу
технології для досягнення необхідного результату.
Запропоновано введення до варіативної частини навчального плану дисципліни «Основи
інтелектуальної власності в педагогічній діяльності», розроблено тематичний план вказаної дисципліни.
Розглянуто можливість включення тем до дисциплін, на прикладі ОПП 011 Освітні педагогічні науки
першого (бакалаврського) рівня, до обов’язкового компоненту якого входить дисципліна Освітні
інновації. Запропоновано теми до кожного модуля. Крім цього обґрунтовано доцільність включення до
переліку дисциплін за вибором студента курс «Захист прав інтелектуальної власності педагогів» або
додатковий спецкурс «Міжнародні механізми захисту прав інтелектуальної власності».
Автором запропоновано приклади занять, що можуть використовуватись для формування
компетентності у сфері охорони та захисту прав інтелектуальної власності. Розглянуто деякі аспекти
формування факторно-критеріальної моделі для проведення контрольно-оцінного етапу технології
формування вказаної компетентності у студентів.
Представлено алгоритм реалізації технології формування компетентності у сфері охорони та
захисту прав ІВ у майбутніх педагогів

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-97-112
pdf