АДАПТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ
pdf

Ключові слова

алгоритм
адаптивна технологія
студентоцентроване навчання
майбутній інженер-педагог
кваліметрична модель

Як цитувати

Bakatanova, V. . (2021). АДАПТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ СТУДЕНТОЦЕНТРОВАНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (68), 60–68. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-60-68

Анотація

У статті висвітлюються особливості застосування адаптивних технологій
студентоцентрованого навчання майбутніх інженерів-педагогів. Проведений бібліографічний аналіз
виявив, що адаптивна соціально-педагогічна система вимагає відповідного адаптивного управління.
Відповідно, мета роботи полягала в розробці алгоритму реалізації студентоцентрованого навчання
засобами адаптивних технологій.
Згідно з поставленою метою, у статті було розроблено алгоритм реалізації студентоцентрованого
навчання студентів інженерно-педагогічних спеціальностей засобами адаптивних технологій, поданий
у графічній формі. З метою визначення думок студентів щодо студентоцентрованого навчання в УІПА
у 2019/2020 навчальному році було проведене анкетування, результати якого свідчать, що всі студенти
вважають студентоцентроване навчання продовженням та вдосконаленням усього освітнього процесу.
Проведена далі робота дала змогу студентам створити власну кваліметричну модель професійної
діяльності інженера-педагога. Практична реалізація алгоритму студентоцентрованого навчання на
підставі залучення студентів до процесу забезпечення якості освітніх послуг на всіх етапах,
використання зручних для студента форм та методів навчання, інтерактивність, мобільність та
наставництво дали змогу зробити адекватними вимоги та очікування студентів щодо власної освіти.
Автором зроблено обґрунтований висновок, що алгоритм реалізації студентоцентрованого
навчання майбутніх інженерів-педагогів засобами адаптивних технологій, який містить п’ять
взаємопов’язаних етапів, дозволяє здійснити студентоцентроване навчання більш адресно,
враховуючи потреби й особливості студентів та можливості закладу вищої освіти. Перспективним
напрямом подальших досліджень цієї проблематики є вивчення психологічних особливостей
адаптації до студентоцентрованого навчання студентів як галузі суто технічної підготовки, так і
галузі професійно-педагогічної освіти.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-60-68
pdf