Англійська мова для спеціальних цілей у вищій технічній школі: модель викладання усного мовлення
pdf (English)

Ключові слова

студент-інженер
англійська для спеціальних цілей
професійна компетентність
мовленнєва діяльність
комунікативна компетентність
дискусія
діалогічна мова

Як цитувати

Podorozhna , A. (2021). Англійська мова для спеціальних цілей у вищій технічній школі: модель викладання усного мовлення. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (68), 51–59. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-51-59

Анотація

У статті розглядаються особливості викладання англійської мови студентам інженерних
спеціальностей у вищій технічній школі. Сучасний підхід до навчання англійської мови для
спеціальних цілей передбачає розвиток іншомовних комунікативних компетенцій студентів у певних
професійних, ділових, наукових сферах і ситуаціях відповідно до особливостей професійного
мислення при організації спонукально-мотиваційної та цілеспрямованої дослідницької діяльності. У
статті зазначається, що викладання англійської мови для спеціальних цілей студентів інженерних
спеціальностей у вищій школі не обмежується вивченням «мови для конкретних цілей». Існують
деякі особливості, загальні для різних контекстів використання мови, з якими студенти можуть
зіткнутися в реальних комунікативних ситуаціях. Виходячи з того, що головною метою навчання
англійській мові для спеціальних цілей є розвиток не тільки мовлених, а й професійнокомунікативних навичок, вправи на розвиток, тренування і закріплення іншомовних навичок і вмінь
повинні бути ситуативними, інформативними, та трудомісткими, що створять умови для
іншомовного спілкування у професійному контексті. У статті наводяться приклади вправ, які
доцільно застосовувати у процесі навчання англійській мові для спеціальних цілей студентів
інженерних спеціальностей, які розкривають творчий потенціал, як викладача, так і студентів.
У статті розглядаються певні труднощі реалізації професійно-орієнтованого навчання
англійської мови у вищій технічній школі і пропонуються способи їх подолання. Пропонується
модель викладання іноземної усного мовлення за фахом, наведені приклади вправ, які орієнтовані і
на розвиток мовних навичок і умінь, і на формування здібностей творчого переосмислення тексту.
У статті зроблено висновки, що суть навчання англійській мові для спеціальних цілей студентів
інженерних спеціальностей полягає в його інтеграції зі спеціальними дисциплінами з метою
отримання додаткових професійних знань та розвитку таких особистих якостей, які необхідні для
майбутньої професійної діяльності, розвитку комунікативних навичок студентів, допомогли б їм
здійснювати професійні контакти англійською мовою в різних сферах і ситуаціях; для оптимізації
професійно-орієнтованого навчання та успішного розвитку комунікативно-проектних навичок
необхідно розробити та застосувати нові навчальні модулі за спеціальністю, що забезпечують
реалізацію професійно-орієнтованого навчання іноземній мові та заохочення мотивації студентів
інженерних спеціальностей у вищій школі.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-68-51-59
pdf (English)