Педагогічні умови розвитку комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін
pdf (English)

Ключові слова

майбутній викладач технічних дисциплін
комунікативна компетенція
проектне навчання (веб-проекти)
метод кейсів
портфоліо
навчання у співпраці
педагогічні умови
міждисциплінарна інтеграція

Як цитувати

Zelenin , G. . (2021). Педагогічні умови розвитку комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (67), 74–80. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-74-80

Анотація

У статті зроблена спроба конкретизувати поняття «комунікативної компетентності» майбутніх
викладачів технічних дисциплін, як динамічної інтеграційної професійно-важливої особистісної
якості, що дозволяє здійснювати продуктивні міжкультурні професійні контакти при вирішенні
інженерно-педагогічних завдань і ситуацій спілкування в рамках педагогічної діяльності та включає
компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивно-оцінний; обґрунтувати
та розробити педагогічні умови формування комунікативної компетентності Автор статті наголошує,
що формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів технічних дисциплін буде
результативним при реалізації наступних педагогічних умов: збагачення змісту освіти матеріалом,
актуалізує ціннісне ставлення до міжособистісної, міжкультурної професійної комунікації, що
включає розширенні змісту матеріалом, забезпечує інтелектуальний розвиток студентів, формування
метаздібностей, метазнання, професійних і особистісних якостей за допомогою реалізації принципів
тематичної міждисциплінарної інтеграції, різноманіття, багатофункціональності, динамічності;
змістовне наповнення і безперервне актуальне оновлення комунікативного освітнього середовища, як
спільного продукту і як процесу комунікативної взаємодії на основі системної інтеграції гуманітарних і професійних контекстів; активізація діяльності студентів в комунікативної освітньому
середовищі особистісно-орієнтованими педагогічними технологіями з педагогічним супроводом
студентів. У статті підкреслюється необхідність використання принципу тематичної
міждисциплінарної інтеграції як одного з засобів реалізації педагогічних умов, що сприяють
формуванню комунікативної компетентності, при якому закладаються і формуються значущі для
комунікативної компетентності вміння працювати в команді, готовність до співпраці, здатність до
соціальної адаптації. Автор пропонує спосіб реалізації принципу тематичної міждисциплінарної
інтеграції у вигляді застосування методів проектів, веб-проектів, портфоліо як ефективних засобів
створення змістовного, професійно-значущого, творчого/науково-дослідного продукту, робота над
яким сприяє активізації комунікативних здібностей майбутніх викладачів технічних дисциплін.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2020-67-74-80
pdf (English)