СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
pdf

Ключові слова

інтелектуальна власність
компетентність
компетентісний досвід
викладач закладу загальної середньої освіти

Як цитувати

Kravchuk, N. (2020). СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У СФЕРІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (65), 104–113. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-104-113

Анотація

У роботі розглянуто актуальні питання стосовно захисту прав працівників рівня загальної
середньої освіти на власні інноваційні науково-методичні твори в галузі інтелектуальної власності.
Проаналізовано праці вчених із цього питання, виокремлено відповідні чинні вітчизняні та зарубіжні
нормативно-правові акти, які регламентують захист та охорону прав учителів у досліджуваній галузі.
Проаналізовано матеріали стосовно питань формування професійної компетентності вчителя (з точки
зору професійного розвитку фахівця під час процесу підвищення кваліфікації) та обґрунтовано
необхідність формування в її рамках компетентності в галузі інтелектуальної власності, яка
спрямована на вирішення ситуативних завдань у сфері охорони і захисту авторського права педагога.
Окрему увагу приділено змістовному наповненню компетентності в галузі інтелектуальної
власності, розглянуто системну, базову, параметричну та спіральну моделі компетентності.
Виокремлено компетентісний досвід як найбільш важливу складову при вирішенні прикладних
завдань у галузі, яка, спираючись на фактор часу, дозволяє особі поступово збільшувати
варіативність професійних рішень стосовно захисту власних авторських прав. Розглянуто конкретні
компетентісно-орієнтовані завдання та ситуативні завдання в галузі інтелектуальної власності, які
виникають у процесі творчої професійної діяльності вчителя.
Наголошено на необхідності постадійного формування компетентності в галузі інтелектуальної
власності педагогів рівня загальної середньої освіти (виокремлено п’ять стадій, починаючи з
теоретичної готовності і закінчуючи практичним застосуванням власне набутого компетентісного
досвіду та отриманих знань у досліджуваній галузі). Окремо виділено необхідність постановки
конкретних компетентісно-орієнтованих та ситуативних завдань у галузі захисту прав на
інтелектуальну власність для мотивації педагогів, постановки конкретних компетентісних цілей та
набуття якісного компетентісного досвіду. Наголошено на необхідності розробки технології
формування компетентності в галузі інтелектуальної власності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-104-113
pdf