МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО- ПЕДАГОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
pdf

Ключові слова

інновації
заклад вищої освіти
моделювання
професійно-педагогічна компетентність
інженерно-педагогічний заклад
інноваційна культура

Як цитувати

Nizhnik О. . (2020). МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО- ПЕДАГОГІЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (65), 69–83. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-69-83

Анотація

Проаналізовано сутність і зміст інноваційної діяльності в цілому та в закладах вищої освіти
зокрема. Визначено, що педагогічною інновацією можна вважати кінцевий результат інноваційної
діяльності, що отримав втілення у вигляді нового змісту, методу, форми організації навчального
процесу або вдосконаленого засобу навчання, який використовується в практичній діяльності або в
новому підході до навчальних послуг у сфері освіти. Зроблено класифікацію педагогічних інновацій,
зокрема виділено інновації за видами діяльності; за характером внесених змін; за масштабом
унесених змін; за масштабом використання; за джерелом виникнення тощо. Доведено, що основною
метою впровадження інновацій в освітній простір закладів вищої освіти є підвищення якості
підготовки фахівців. Одним із засобів її досягнення в сучасних умовах є «прищеплення» студентам
інноваційної культури. Зазначене передбачає необхідність запровадження в основу процесу
формування професійно-педагогічної компетентності інноваційного підходу, який забезпечується
реалізацією в процесі навчання студентів інженерно-педагогічних закладів вищої освіти низки
принципів, зокрема інноваційної спрямованості освітнього прогресу, міждисциплінарної інтеграції,
цільової єдності, загальної професійної орієнтації, єдності теорії і практики, безперервності,
інтенсифікації та оптимізації освіти, особистісного розвитку студентів, випереджаючого навчання
тощо. Визначено, що процес формування інноваційної культури особистості в системі інженерно-
педагогічних закладів вищої освіти повинен розглядатися в єдності інноваційної культури викладача,
студента і суб’єктів управління освітнім процесом. А і нноваційна спрямованість професійно-
педагогічної компетентності фахівця досягається завдяки комплексним змінам усіх складових
цілісної структури освітнього процесу, що забезпечать у сукупності готовність і здатність
особистості до інноваційної діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-69-83
pdf