ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НОВОПРИЗНАЧЕНОГО КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ
pdf

Ключові слова

підвищення кваліфікації
професійна компетентність керівника закладу загальної середньої освіти
ефективність діяльності керівника закладу загальної середньої освіти
компетентнісний підхід
менеджер освіти

Як цитувати

Vorobiova, N. (2020). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НОВОПРИЗНАЧЕНОГО КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (65), 7–17. https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-7-17

Анотація

Ефективна діяльність закладів загальної середньої освіти, результативність впровадження
нововведень та реалізація освітніх реформ, конкурентоспроможність закладів освіти на ринку освітніх
послуг багато в чому залежать від професіоналізму, директора школи. Удосконалення та оновлення
нормативно-правового забезпеченні галузі, надання автономії закладам освіти, розширення кола
повноважень директора школи, різний рівень підготовки претендентів на посаду керівника, потребує
оновлення системи підвищення кваліфікації та розробку програм для новопризначених керівників шкіл,
що базуються на принципах диференційованого та індивідуального підходу до визначення тематики
навчальних курсів. Результат цієї роботи повинен бути спрямований на формування професійної
компетентності керівників закладів загальної середньої освіти для ефективного управління сучасним
освітнім закладом, відповідно до вимог Концепції Нової української школи. У процесі підвищення
кваліфікації новообраних директорів шкіл, як і в ході будь-якого навчання, важлива орієнтація на
кінцевий результат, який не можливий без систематичного контролю, і обов'язкової оцінки
ефективності кожної програми окремо, відповідно до визначених критеріїв та показників по
завершенню навчання. Все це дасть можливість мінімалізувати розрив між вимогами до претендентів
на посаду директора закладу освіти, рівнем їх підготовки та спроможністю реалізувати
повноваженнями, покладені на них місцевими громадами та державою. Тільки після усвідомлення змін
у сприйнятті поняття «підвищення кваліфікації» можливе оновлення його змісту, форм, методів,
засобів навчання, а отже і результатів у вигляді сформованих професійних компетентностей для
забезпечення продуктивної діяльності та розвитку закладів загальної середньої освіти. Включення
України в європейські інтеграційні процеси можливе лише за умови постійного удосконалення
освітньої системи. Рушійними силами цих процесів повинні стати професійно компетентні керівники, у
яких буде поєднана теоретична і практична готовність до здійснення управлінської діяльності.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2019-65-7-17
pdf