РОЛЬ МОТИВАЦІЇ У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФЕЛЬДШЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова

майбутні фельдшери
мотивація
професійна мотивація,
фахова діяльність
підготовка
готовність

Як цитувати

Chornobryva, N. V. (2018). РОЛЬ МОТИВАЦІЇ У ФОРМУВАННІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФЕЛЬДШЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (56-57), 297–302. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/192

Анотація

У статті розглянуто поняття мотивації та етапи її формування: виникнення потреб;
розробка стратегії та пошук шляхів задоволення потреб; визначення тактики діяльності та
поетапне здійснення дій; задоволення потреб і отримання матеріальної чи духовної
винагороди. Виокремлено такі групи мотивів, що необхідні для формування готовності
майбутнього фахівця: соціальні, пізнавальні, професійні, мотиви особистої зацікавленості
та подано їхню характеристику. Висвітлено точку зору науковців на трактування поняття
«професійна мотивація». Визначено етапи підвищення мотивації майбутніх фельдшерів до
професійної діяльності: підвищення особистісної мотивації на зростання рівня фахової
діяльності; створення позитивної мотиваційної установки на професійну діяльність;
здійснення активізації підвищення інтересу до професійної діяльності; формування високої
мотивації до особистісного та фахового саморозвитку. Впроваджувалися вказані етапи
шляхом створення позитивної орієнтації на професійну практичну діяльність (тренінг «Я –
майбутній фахівець»), створення ситуацій самоаналізу теоретичної готовності та
оцінювання своєї практичної готовності (тренінг «Я крокую до професійної
майстерності»), створення ситуацій успіху на основі професійних досягнень як у
навчальній, так і в практичній діяльності (тренінгова імітаційна гра «Крок до успіху»);
створення позитивної мотиваційної установки на професійну діяльність (тренінгова гра-
праця «Твій професійний вибір»); здійснення формування позитивного інтересу до
професійної підготовки та високої мотивації до особистісного розвитку шляхом закріплення
ситуацій успіху під час виробничої практики та позитивного результату щодо зростання
рівня професійної компетентності (методика «Мотиви оволодіння професією» (в
модифікації А. Реана))