ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОБДАРОВАНИХ ТА ЗДІБНИХ УЧНІВ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ

Ключові слова

civil competence

Як цитувати

Tkachоv A. S. (2018). ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ОБДАРОВАНИХ ТА ЗДІБНИХ УЧНІВ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (56-57), 197–203. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/174

Анотація

У статті визначено специфіку формування громадянської компетентності в
обдарованих та здібних учнів підліткового віку. На основі аналізу наукової літератури
уточнено авторське тлумачення поняття «громадянська компетентність» як інтегративного
особистісного утворення, що проявляється в обізнаності людини у функціонуванні
української держави та її проблемах, здатності реалізовувати комплекс громадянських
прав, свобод та обов‟язків в умовах демократичного громадянського суспільства, прагненні
брати активну участь у забезпеченні його подальшого розвитку. Установлено, що ця
компетентність об‟єднує в собі відповідні знання, уміння, ціннісні ставлення, основні
громадянські якості людини.
Доведено, що особливого значення проблема формування громадянської
компетентності особистості набуває в роботі з обдарованими та здібними учнями
підліткового віку, які при правильно організованому педагогічному супроводу мають усі
можливості в подальшому поповнити ряди національної еліти. Проаналізовано практичний
досвід комплексного формування громадянської компетентності у школярів цієї категорії
на урочних заняттях (насамперед – на уроках із суспільствознавчих предметів), а також у
позаурочній діяльності підлітків.