ФАСИЛІТАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В УМОВАХ АСПІРАНТУРИ

Ключові слова

доктор філософії
фасилітація
фасилітативний підхід
науково- дослідницька компетентність
інтерактивні методи навчання

Як цитувати

Oliinyk, I. V. (2018). ФАСИЛІТАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В УМОВАХ АСПІРАНТУРИ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (56-57), 177–188. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/172

Анотація

У статті обґрунтовано доцільність застосування фасилітативного підходу в процесі
формування дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії; здійснено аналіз
науково-педагогічної та психологічної літератури щодо визначення дефініцій
«фасилітація», «фасилітативний метод». Охарактеризовано найбільш ефективні методи
фасилітації, що сприяють розвитку пізнавальної активності, навичок практичних
досліджень, науково-дослідницьких здібностей, креативності, творчого мислення в
майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури, а саме: Технологія ―Open Space‖,
Технології „Інтернаціональне кафе‖ та «Грейп-коктейль», Динамічна фасилітація, Graphic
facilitation, Appreciative Inquiry, Технология Scamper, Метод шести капеюхів, Метод "635",
Класичний мозковий штурм, Mind Mapping, Метод Делфі, Стратегія Уолта Діснея, Метод
«Складання кластера», Webquest (освітній веб-квест), Метод «П'ять "чому"?», Метод
«Fishbone» («Риб'ячий скелет»).