Анотація
У статті обґрунтовано доцільність застосування фасилітативного підходу в процесі
формування дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії; здійснено аналіз
науково-педагогічної та психологічної літератури щодо визначення дефініцій
«фасилітація», «фасилітативний метод». Охарактеризовано найбільш ефективні методи
фасилітації, що сприяють розвитку пізнавальної активності, навичок практичних
досліджень, науково-дослідницьких здібностей, креативності, творчого мислення в
майбутніх докторів філософії в умовах аспірантури, а саме: Технологія ―Open Space‖,
Технології „Інтернаціональне кафе‖ та «Грейп-коктейль», Динамічна фасилітація, Graphic
facilitation, Appreciative Inquiry, Технология Scamper, Метод шести капеюхів, Метод "635",
Класичний мозковий штурм, Mind Mapping, Метод Делфі, Стратегія Уолта Діснея, Метод
«Складання кластера», Webquest (освітній веб-квест), Метод «П'ять "чому"?», Метод
«Fishbone» («Риб'ячий скелет»).