Анотація
У статті наведені результати теоретичного дослідження щодо визначення поняття
дослідницька компетентність викладача в умовах впровадження інноваційних технологій
навчання. Проведений аналіз поняття “дослідницька компетентність”в послідовності від
його розуміння, визначення та структури у системі загальноосвітньої, професійно-технічної,
вищої та післядипломної освіти. Наведені її особливості у контексті здійснення
дослідження за результатами впровадження інноваційних технологій навчання.
Компонентно-структурний аналіз поняття дозволив визначити складові:когнітивна,
операційно-технологічна, діяльнісна, особистісна, мотиваційно-ціннісна та рефлексивна. В
статті приведені характеристики кожної зі складових.Наведений аналіз чотирьох груп знань
та умінь, які є підґрунтям для формування дослідницької компетентності педагога в умовах
впровадження інноваційних технологій навчання. Визначений зміст груп дослідницьких
знань та умінь: інформаційно-аналітичні, модельно-проектувальні, експериментально-
вимірювальні та оцінювально-рефлексивні. Доведено, що дослідницька компетентність є
обов’язковою якістю педагога як такою, що забезпечує інноваційність професійної
діяльності викладача, оскільки інновації є результатом наукових пошуків, аналізу,
узагальнення педагогічного досвіду.