ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ

Ключові слова

дослідницька компетентність
інформаційно-аналітичні
модельно- проектувальні
експериментально-вимірювальні
оцінювально-рефлексивні уміння

Як цитувати

Bachiieva, L. (2018). ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ. Проблеми інженерно-педагогічної освіти, (56-57), 105–113. вилучено із http://jped.uipa.edu.ua/index.php/JPED/article/view/163

Анотація

У статті наведені результати теоретичного дослідження щодо визначення поняття
дослідницька компетентність викладача в умовах впровадження інноваційних технологій
навчання. Проведений аналіз поняття “дослідницька компетентність”в послідовності від
його розуміння, визначення та структури у системі загальноосвітньої, професійно-технічної,
вищої та післядипломної освіти. Наведені її особливості у контексті здійснення
дослідження за результатами впровадження інноваційних технологій навчання.
Компонентно-структурний аналіз поняття дозволив визначити складові:когнітивна,
операційно-технологічна, діяльнісна, особистісна, мотиваційно-ціннісна та рефлексивна. В
статті приведені характеристики кожної зі складових.Наведений аналіз чотирьох груп знань
та умінь, які є підґрунтям для формування дослідницької компетентності педагога в умовах
впровадження інноваційних технологій навчання. Визначений зміст груп дослідницьких
знань та умінь: інформаційно-аналітичні, модельно-проектувальні, експериментально-
вимірювальні та оцінювально-рефлексивні. Доведено, що дослідницька компетентність є
обов’язковою якістю педагога як такою, що забезпечує інноваційність професійної
діяльності викладача, оскільки інновації є результатом наукових пошуків, аналізу,
узагальнення педагогічного досвіду.