Анотація
У статті проаналізовано зміст поняття «культура професійного спілкування»
маркетологів у контексті їх професійної діяльності. Для визначення цього поняття розглянуто
зміст споріднених понять «культура», «спілкування», «культура спілкування»,
«комунікативна культура». Надано характеристику особливостей професійної діяльності
маркетолога, конкретизовано його професійні функції: аналітична, виробнича, збутова,
управління і контролю. Показано, що професійна діяльність маркетолога має суб’єкт-
суб’єктний характер і будується на професійні взаємодії, ефективність якої залежить від
культури професійного спілкування фахівця. На основі узагальнення результатів досліджень
було визначено, що культура професійного спілкування маркетолога – це особистісна
інтегративна характеристика, яка забезпечує професійну суб’єкт-суб’єктну взаємодію
маркетолога зі споживачами маркетингових послуг, що обумовлено потребами маркетингової
діяльності й спрямована на досягнення позитивного результату. Конкретизовано перелік
суб’єктів професійного спілкування фахівця-маркетолога.