Анотація
Актуальність статті зумовлена тим, що вивчення показників якості освіти є однією з
головних умов управління розбудовою національної системи якості вищої освіти.
Дослідження спирається на низку наукових робіт зарубіжних та вітчизняних авторів, що
розглядали якість освіти в різних аспектах, та ряд нормативних документів. Стаття аналізує
походження явища якості, його становлення та сучасні визначення, обґрунтовує важливість
контролю якості освітнього процесу у ВНЗ та виокремлює роль взаємодії викладача та
студента як центральних суб‟єктів навчального процесу. У статті окреслюються загальні
критерії та показники за якими має втілюватись стратегія забезпечення якості у ВНЗ та
показники ефективної взаємодії викладача та студента. До проблем подальшого
дослідження показників якості вищої освіти належать опрацювання принципів і методики
вимірювання навчальних досягнень та розробка системи об‟єктивних критеріїв оцінювання
ефективності роботи викладачів та інших суб‟єктів освітньої діяльності.