Анотація
У статті проаналізовано основні науково-метологічні підходи до проблеми
формування інформаційної компетентності студентів вишів. Доведено, основним
методологічним підґрунтям є системний, інформаційний, синергетичний, герменевтичний
та знаково-символічний підходи. Застосування системного підходу дозволяє розглянути
педагогічний процес як цілісне явище і є основою до проектування педагогічної системи. За
допомогою реалізації інформаційного підходу в навчанні забезпечується одержання й
накопичення знань людиною, зберігання й передача нею отриманої інформації.
Застосування синергетичного підходу означає створення умов вибору й представлення
кожному суб’єкту можливості індивідуальної траєкторії досягнення мети, стимулювання
самостійності мислення й прийняття відповідальних рішень. Герменевтичний підхід дозволяє
реалізувати складну взаємодію між інформацією та знанням, висуваючи на перше місце
суб’єкт. Застосування знаково-символічного підходу у навчанні дає можливість визначити
основні складники певної системи, її особливості, можливості і рівень взаємодії та
взаємовпливу