РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВТІЛЕННЯ МЕТОДИКИ ПРОЄКТУВАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА БЕЗ ПОЧАТКОВОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ
PDF

Keywords

персональне освітнє середовище
професійна підготовка вчителів музичного мистецтва
фахова компетентність
майбутні вчителі музичного мистецтва без базової музичної підготовки

How to Cite

Zhoga, R. . (2023). РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВТІЛЕННЯ МЕТОДИКИ ПРОЄКТУВАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА БЕЗ ПОЧАТКОВОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ . Problems of Engineer-Pedagogical Education, (78). https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-73-81

Abstract

У статті висвітлено результати педагогічного експерименту, проведеного у 2020-2023 роках на
базі комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної
ради. У дослідженні задекларовано наявність вступників на музичні факультети закладів вищої
педагогічної освіти, які не мають початкової музичної підготовки, що унеможливлює якісне
опанування фахової компетентності. Цю суперечність розв’язано через проєктування персонального
освітнього середовища зазначеної категорії здобувачів.
Під час експериментальної роботи реалізація методики проєктування персонального освітнього
середовища (ПОС) професійної підготовки вчителів музичного мистецтва без початкової музичної
освіти проводилась відповідно до визначених сфер ПОС досліджуваної категорії здобувачів. Для
наочності їх представлення використано діаграму Ейлера-Венна. За сфери було визначено такі, як
діяльнісна, мотиваційна, креативна та особистісна.
Дослідження сформованості ПОС проводилось на основі методики експертизи освітнього
середовища (за В. Ясвіним), за якою виокремлено п’ять факторів діагностики: широта, інтенсивність,
емоційність, мобільність, домінантність. Беручи їх до уваги, використано кваліметричний метод.
Результативність ПОС перевірялось на основі визначення сформованості фахової компетентності
здобувачів досліджуваної категорії. Для цього створювались індивідуальні освітні траєкторії. Процес
прогнозування індивідуальної освітньої траєкторії втілено за допомогою матричного моделювання з
подальшим використанням графіку «Лінія тренду» (MS Excel).
Для діагностики рівня сформованості фахової компетентності досліджуваної категорії
здобувачів застосовано мотиваційно-аксіологічний, особистісно-творчий та когнітивно-діяльнісний
критерії оцінювання.
У висновку відмічено наявність суттєвих позитивних змін у рівні сформованості фахової
компетентності, що є показником дієвості спроєктованого персонального освітнього середовища
здобувачів освіти без базової музичної підготовки.

https://doi.org/10.32820/2074-8922-2023-78-73-81
PDF
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Problems of Engineer-Pedagogical Education